Afla cum sa te mentii in forma de la o masina de epoca

Sa vedem...

La Genius Nutrition® credem in vitamine si suplimente de inalta calitate.

Acestea sunt aur pur pentru sanatate, in general, dincolo de mersul la sala.

De ce?

Imagineaza-ti un moment ca organismul tau este o masina.

Unul dintre membrii nostri, un impatimit de sport (67 ani), avea una dintre cele mai tari masini pe care le-am vazut vreodata: un Mercedes-Benz 230 SL Pagoda de colectie.

Omul avea ambitiile lui…

Masina avea probabil mai multi ani decat copiii sai, dar era ca proaspat scoasa din showroom!

Dar, desi arata foarte bine…,motorul era varza! La fiecare cativa ani, omul nostru cheltuia o gramada de bani pentru a inlocui motorul.

Iar masina statea permanent parcata in garaj.

De ce? Pentru ca se zgarcea INTOTDEAUNA la ulei.

La un moment dat, am aflat ca „marele colectionar” cumpara ulei „normal”, pentru ca era la jumatate din pretul uleiului de motor.

Nu l-a interesat nicio secunda ca uleiul „normal” se foloseste la transformatoarele din reteaua electrica.

De fiecare data, uleiul ii facea praf motorul.

Acelasi lucru se intampla cand este vorba de organism si de nutritie!

In continuare, gasesti 10 strategii care te ajuta sa te mentii in forma, sa ai rezultate si sa nu umbli dupa jumatati de masura.

 ------------------------

STRATEGIA # 1 - MAREŞTE-TI APORTUL ZILNIC DE FIBRE

Aportul zilnic recomandat de fibre alimentare este de 25-40 g, dar, de obicei, majoritatea consuma o cantitate mai mică.

Datorita fibrelor, zaharurile obtinute prin digestie, sunt absorbite mai lent in intestine, protejand organismul impotriva socurilor produse de cresterea brusca a insulinei. Daca nu consumi fibre, in loc sa fie depozitate in ficat si in muschi, zaharurile se transforma in grasime care se depune sub piele.

Consumul zilnic de fibre concentrate promite sa rezolve aceasta problema.

STRATEGIA # 2 - NU UITA DE PROTEINE

Proteinele regleaza activitatea celulara şi viteza tuturor reactiilor biochimice, avand rol de protectie si de transport. Dar, pentru tine, rolul cel mai important este acela de constructie, in sensul in care trebuie sa te raportezi la proteine ca la materialul de constructie al muschilor, in lipsa caruia recuperarea si dezvoltarea musculara sunt imposibile.

  • Ideale pentru oricine doreste sa isi dezvolte musculatura şi punctul de pornire pentru incepatori.
  • Ideale daca doresti sa iti dezvolti masa musculara fara sa te ingrasi, in baza unei combinatii de proteine si carbohidrati sanatosi.
  • Adecvate cand tii post.

STRATEGIA # 3 - CONSUMA CARBOHIDRATI LA MOMENTUL POTRIVIT PENTRU A-TI DEZVOLTA MUSCULATURA

In ultimii ani, in culturism a aparut un fenomen ciudat: multi au inceput sa micsoreze cantitatea de carbohidrati consumata sau chiar sa renunte la carbohidrati (o idee deloc buna). Teoretic, pare logic sa diminuezi consumul de carbohidrati. Totusi, in realitate, reducerea substantiala a aportului de carbohidrati iti afecteaza serios capacitatea de a te antrena sustinut si eficient.

Daca incerci sa eviti carbohidratii, organismul va folosi proteinele ca sursa de energie, si nu acesta este scopul nostru - rolul proteinelor este de a servi ca material de constructie. Consumul de carbohidrati inainte de antrenament imbunatateste capacitatea de lucru, senzatia in timpul antrenamentului, capacitatea de efort si rezistenta si chiar accelereaza recuperarea.

STRATEGIA # 4 - MENTINE UN NIVEL CORESPUNZATOR AL AZOTULUI IN ORGANISM

Pentru un nivel corespunzator al azotului, organismul are nevoie de noi „materiale de constructie” la fiecare 2-3 ore. Organismul uman functioneaza in conditii optime daca alimentele sunt administrate in cadrul mai multor mese regulate, mai reduse cantitativ, pe tot parcursul zilei. Aceste mese egale si echilibrate trebuie sa contina proteine si carbohidrati de inalta calitate.

Cum sa mananc la 2-3 ore cand am treaba?

Un baton hranitor iBar sau o portie gustoasa de iFood sigura organismului aproximativ 20g de proteine si 20g de carbohidrati, fara sa pierzi timp. Daca azotul se gaseste intr-o cantitate corespunzatoare, organismul este pregatit, poate si de abia asteapta SA SE DEZVOLTE!

STRATEGIA # 5 - APA? BIFAT!

Dupa cum stim cu totii, corpul nostru contine in proportie de 70% apa.

Trebuie sa ai grija intotdeauna sa te hidratezi suficient, altfel organismul este supus in scurt timp unui stres foarte mare. Apa este un element-cheie in descompunerea proteinelor in aminoacizi si in utilizarea substantelor nutritive din alimente de organism. De asemenea, apa protejeaza articulatiile, actionand ca un fel de amortizor de şocuri.

Apa are un rol important si in protectia tendoanelor, acestea fiind supuse unui risc mai mare de solicitare si lezare in situatia in care organismul este deshidratat. Nutritionistii recomanda minimum 8 pahare de apa pe zi, aceasta cantitate fiind mai mare în cazul sportivilor.

STRATEGIA # 6 - DOAR GRASIMI NESATURATE

Grasimile reprezinta cea mai eficienta modalitate de stocare a energiei - un gram de grasime genereaza 9,3 kcal, comparativ cu 4,1 kcal, respectiv 4,3 kcal in cazul unui gram de carbohidrati si de proteine.

Grasimile sunt descompuse si reabsorbite in intestinul subtire, apoi sunt transportate de sistemul limfatic. Particulele de grasime ajung în circulaţie, de unde sunt transportate catre celulele musculare sau sunt depozitate sub forma de tesut adipos pentru a fi utilizate ca sursa de energie.

Cele mai cunoscute grupe de lipide sunt acizii grasi mononesaturati (de exemplu, acidul oleic - omega-9) şi polinesaturati (acizii grasi omega-6 si omega-3). Sursa optima de acizi grasi mononesaturati este, evident, uleiul de masline (extravirgin), dar solutii bune sunt si untul de arahide, fructele cu coaja lemnoasa - arahide, migdale, alune de padure, precum si fructul de avocado.

STRATEGIA # 7 - REGIM ALIMENTAR ECHILIBRAT

Modul in care organismul nostru metabolizeaza alimentele este propriu fiecaruia, asa cum sunt culoarea parului sau inaltimea.

Mesele echilibrate din punct de vedere al alimentelor consumate nu sunt chiar ceea ce recomanda anumiti nutritionisti. Regimul alimentar optim reprezinta o combinatie inteligenta de proteine de calitate si carbohidrati din fibre, o cantitate mica de grasimi „adevarate” si zero zahar.

Raportul corect ar fi 50% calorii din carbohidrati, 35% din proteine şi 15% din grasimi. Acesta este baza unui regim alimentar adecvat pentru dezvoltarea masei musculare.

STRATEGIA # 8 - FA-TI SINGUR DE MANCARE

Poate suna cam efeminat pentru multi, dar e musai sa inveti sa gatesti. Daca obiectivul tau este sa reusesti in culturism, trebuie sa stii cum sa iti prepari mancarea.

Sportivii stiu cel mai bune ce le place si de ce mancare au nevoie pentru 5-6 mese de calitate. Daca stii sa prepari mai multe feluri de mancare care te ajuta sa iti atingi obiectivele este un mare plus, deoarece, altfel, gatitul si mancatul se transforma intr-un chin din cauza monotoniei.

Deci, observa, experimenteaza, documenteaza-te si descopera.

STRATEGIA # 9 - ALCOOL? PRO sau CONTRA?

Consumul frecvent de alcool afecteaza substantial digestia, deoarece reduce capacitatea organismului de a asimila aminoacizi şi vitamina B şi afecteaza sinteza proteinelor.

Totusi, in cazul unui consum moderat, alcoolul nu „otraveste” organismul si nu contribuie la ingrasare, putand chiar avea efecte pozitive asupra sanatatii. Se stie de multa vreme ca un pahar de vin rosu poate avea un efect benefic pentru sanatatea inimii, iar o bere imbunatateste activitatea sistemului imunitar si reduce nivelul proteinei C reactive.

STRATEGIA # 10 - CONSUMA O PULBERE PROTEICA DE INALTA CALITATE

Introducerea unei proteine de inalta calitate in regimul tau alimentar iti poate impulsiona obiectivele privind pierderea in greutate. Pentru aceasta, poti investi intr-o pulbere proteica de inalta calitate, precum iWhey, Whey-X5 sau Isolate-X5 ori poti alege orice alt produs din oferta noastra extinsa.

Nu conteaza ce produs alegi, aceste proteine sunt perfecte pentru ciclul de definire musculară, masa musculara continuand sa se dezvolte, in timp ce dai jos grasime si kilograme prin eliminarea apei din organism. Datorita eliberării mai lente a proteinelor, iti va crea o senzatie de satietate pentru mai mult timp si te va ajuta sa nu pierzi masa musculara.

De asemenea, produsele noastre contin cantitati mari de aminoacizi naturali care te ajuta sa iti dezvolti masa musculara, fara sa acumulezi grasime. Proteinele noastre din zer sunt o componenta esentiala a unui regim alimentar adecvat, indiferent de nivelul tau de activitate.

In concluzie...

Singura diferenta dintre tine si o masina este, totusi, ca,… in cazul masinii poti schimba motorul. Sanatatea ta, insa, este de neinlocuit.

Genius Nutrition® - nutriţia premium este „motorul sanatatii”.

Antrenament